ՌՈՒԴՈԼՖ ԽԱՌԱՏՅԱՆ. ԵԿԵՔ ԱՇԽԱՏԵՆՔ, ՈՐ ԴՈՒՐՍ ԳԱՆՔ ԱՅՍ ՎԻՃԱԿԻՑ

rudolf-kharatyan
ՀՀ ժողովրդական արտիստ Ռուդոլֆ Խառատյանի բեմադրած ավելի քանի 100 աշխատանքներին այս տարի կգումարվի նաև «Լա Բոհեմ» մեկ գործողությամբ և 40 րոպե տևողությամբ բալետային ներկայացումը, որ նվիրված է Շառլ Ազնավուրին: Այս և մի քանի այլ հարցերի մասին ենք զրուցել ճանաչված բալետմայստերի հետ:

Պարոն Խառատյան, ինչպե՞ս ծնվեց «Լա Բոհեմ» բալետային ներկայացման գաղափարը: Շառլ Ազնավուրը տեղյա՞կ է Ձեր մտահղացման մասին:

Ճիշտն ասած, չեմ հիշում, թե ինչից ծնվեց գաղափարը, բայց Ազնավուրի մասին բալետ բեմադրելու մտադրությունն միշտ ունեցել եմ: Վերջին անգամ ես Շառլ Ազնավուրի համերգին եղել եմ Վաշինգտոնում, երբ նշում էին նրա 82-ամյակը, հետո Իտալիայում շուկայում տեսա Ազնավուրի իտալերեն լեզվով ձայնասկավառակը: Միգուցե հենց այդ ժամանակ էլ սկսեցի մտածել Ազնավուրին բեմական շարժման մեջ տեսնելու մասին: Ստեղծագործությունները 12-ն են, ընտրել եմ նրա երրորդ ձայնասկավառակի երգերը, բայց առաջին ձայնագրությամբ, քանի որ այդ հնչողությունն ինձ ավելի հարազատ է: Չեմ կարող ասել, թե քանի պարող ներգրաված կլինի: Ազնավուրի կերպարը կլինի, որը կներկայացնի նրա ապրումները՝ երիտասարդությունից մինչև հասուն տարիք: Ինչ վերաբերում է, թե Շառլ Ազնավուրը գիտի՞ ներկայացում բեմադրելու իմ ցանկության մասին, դեռ՝ ոչ: Ես չեմ սիրում գնալ ասել` գիտեք, ես նման բան եմ մտածել: Երբ որ կանենք-կվերջացնենք, այդ ժամանակ կկապվենք նրա հետ, եթե ցանկություն հայտնի մեկ երգ կենդանի կատարելու, պարզապես հրաշք կլինի, և հենց դա էլ կլինի բալետային ներկայացման կուլմինացիան:

Ձեր նախորդ` «Զույգ Արեգակներ», բալետային ներկայացումը համաձայն մամուլի հրապարակումների ցուցադրվելու է Եվրոպայում: Մի փոքր կմանրամասնե՞ք:

Այո, այդ տեղեկությունը ճիշտ է, միայն թե ոչ թե Վիեննայի «Շտատս» օպերայում, ինչպես գրում են, այլ՝ «Ֆոլկս» օպերայում, որը ևս մեծ անուն ունի: Մենք նրանց տեսանյութեր էինք ուղարկել և նայելուց հետո մեզ հրավիրեցին՝ նշելով, որ սա իսկապես նոր գաղափար է: «Զույգ արեգակները» իր բովանդակությամբ հայկական է, բայց ձևով ամբողջ աշխարհում ընդունված բալետ է: Քանի որ բալետի համար Եվրոպան կարծես թե դատարան լինի, մեզ հաջողվեց ապահովել նրանց կողմից պահանջվող մակարդակը, և մենք ստացանք այդ հրավերը:

Ձեր պլաններում նաև այլ բալետային ներկայացումներ կան: Նոր մեկնաբանությամբ «Անուշը» և բոլորովին նոր «Գիլգամեշը»:

«Այո, ուզում ենք «Անուշ» բալետն անել: Ես «Անուշում» ուզում եմ ցույց տալ հայերին հատուկ խառնվածքը, առաջ քաշել նոր գաղափարներ, նոր մոտեցումներով ներկայացում բեմադրել: Այն մեր հայկական «Ռոմեո և Ջուլիետն» է, թեման էլ` շատ ակտուալ: Ուղղակի անհրաժեշտ է այն ճիշտ ներկայացնել: Երբ տարիներ առաջ այն բեմադրեցի, բազմաթիվ քննադատություններ հնչեցին: Բայց ես այն կրկին բեմադրելու ցանկություն ունեմ: Իսկ արդեն 2017 թվականի պլաններում է «Գիլգամեշը», որը չեմ կարող ասել, որ «Անուշից» հետաքրքիր է, բայց այն ավելի համաշխարհային նշանակություն ունեցող է: Ներկայացման նպատակը այն հայերի հետ կապելն է, և դա հնարավոր է, քանի որ, ինչպես գիտեք, էպոսում շատ բառեր հայերեն են, և հերոսը Մասիս սարի մոտ է Նոյին հանդիպում: «Գիլգամեշի» միջոցով մի կարևոր բան եմ ուզում փոխանցել հանդիսատեսին, այն է` եկեք գործ անենք, որ մեր ազգը տեղում չդոփի, որ դուրս գանք այս վիճակից:
Ներկայացումներում ընգրկելու եք միայն տեղա՞ցի պարողների, թե, ինչպես «Զույգ Արեգակների» ժամանակ,  հրավիրյալ պարողներ էլ կլինեն:

«Գիտեք, խոսակցություններ են պտտվում, թե բալետի դերասաններն ինձ չեն սիրում, նման բան չկա: Ես էլ իմ հերթին պարողներին շատ եմ սիրում, երբ նրանք աշխատում են, և մենք արդյունք ենք տալիս: Ես դրսից միջազգային բալետի խումբ հրավիրեցի, և հայ կատարողների հետ միասին մենք աշխատեցինք, ու արդյունքը երևաց: Մարդու մարմինը ծույլ է, և երբ աշխատացնում ես, այն հրաշքներ է գործում: Ես անցել եմ այդ դպրոցը և գիտեմ, թե ինչպես է պետք ճիշտ աշխատացնել մարմինը: Առայժմ վաղ է այդ մասին խոսելը:

Զրուցեց Ալինա Նահապետյանը

Լուսանկարը` 168.am-ի